دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از زنان به عنوان قربانیان اعتیاد یاد كرد و گفت كه ‪ ۵/۲‬درصد معتادان و ‪ ۲/۵‬درصد مصرف‌كنندگان مواد دخانی در ایران را زنان تشكیل می‌دهند. به‌گزارش ایرنا، اسماعیل احمدی‌مقدم شنبه (13بهمن) در همایش "زن و ارتقای امنیت اجتماع
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانم های محترم " م ع ت ا د "

افتاده در باد (37)

خانم های محترم

برای خواندن سی وششمین مقاله از سلسله مقالات اعتیاد اینجا کلیک کنید.

 

دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر از زنان به عنوان قربانیان اعتیاد یاد كرد و گفت كه ‪ ۵/۲‬درصد معتادان و ‪ ۲/۵‬درصد مصرف‌كنندگان مواد دخانی در ایران را زنان تشكیل می‌دهند.

به‌گزارش ایرنا، اسماعیل احمدی‌مقدم شنبه (13بهمن) در همایش "زن و ارتقای امنیت اجتماعی" با اشاره به این آمار مركز ملی مطالعات اعتیاد، گفت: این آمار نسبت به آمار مردان بسیار ناچیز است ، اما با توجه به فرهنگ جامعه ایرانی و قبح استعمال دخانیات یا مواد مخدر از سوی زنان، باعث شده این آمار نگران‌كننده باشد.

 

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان كرد: زنان ما تنها به علت مصرف مواد مخدر، قربانی محسوب نمی‌شوند، چرا كه داشتن همسران معتاد و مشكلات ناشی از آن به زنان ما ضربه‌های روحی و اجتماعی فراوانی وارد می‌كند.

وی گفت: به تازگی استفاده از مواد دخانی نوعی تجددگرایی شده است كه پیشتر مورد سرزنش بود.

دبیركل ستادمبارزه با مواد مخدر تصریح كرد: خال‌كوبی كه زمانی در ایران تنها در بین مردان اراذل و اوباش مرسوم بود، امروز به دایره زنان ما نیز كشیده شده است.

 

وی همچنین گفت: در غرب از حساسیت‌ها و زیبایی‌های زن برای فروش كالاهای تجاری استفاده می‌شود وبرخی احساس می‌كنندمساله مطلوبی‌است، اما این بی‌حرمتی نسبت به زنان است.

 

به گفته وی، سلامت اجتماعی از اهم ابعاد سلامت انسانی است كه اولین ركن آن از خانه و با وجود زن آغاز می‌شود.

احمدی مقدم، خانواده سالم را لزوم داشتن جامعه سالم دانست و گفت: پس از خروج زن از خانه، غرب دچار مشكلات متعددی شده است كه از آن جمله می‌توان به افزایش آمار طلاق و كاهش آمار ازدواج اشاره كرد.

  منبع : ایرنا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.